1/10/1969 το υπερηχητικό αεροπλάνο Κονκόρντ σπάει για πρώτη φορά το φράγμα του ήχου σε δοκιμαστική πτήση πάνω από τη Γαλλία...
Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τους δυο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά και το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις.
Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τους δυο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά και το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις.
Οι συνεργαζόμενες εταιρίες ονόμασαν το αεροπλάνο Κόνκορντ, που σημαίνει ομόνοια μεταξύ των λαών. Μετά από επτά χρόνια συνεργασίας Το τελικό προϊόν ήταν ένα στενόμακρο αεροσκάφος 100 θέσεων με φτερά τραβηγμένα προς την ουρά και ένα μυτερό ρύγχος το οποίο μπορούσε να χαμηλώνει κατά την προσγείωση και την απογείωση.
Το Κόνκορντ έχει μήκος 62,1 μέτρα και άνοιγμα φτερών 25,5 μέτρα. Πετάει σε μέγιστο ύψος 18300 μέτρων σε ταχύτητα Μαχ 2 (= 2 φορές την ταχύτητα του ήχου) - ταχύτερα από σφαίρα ντουφεκιού. Κατά κύριο λόγο πετάει ανάμεσα στο Λονδίνο, το Παρίσι και τη Νέα Υόρκη. Το ρεκόρ του 1990 ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο ήταν 2 ώρες και 54 λεπτά - λιγότερο από τρεις ώρες Προκειμένου να διασχίσει τον Ατλαντικό. Το Κόνκορντ ακολουθεί πορείες που επιτρέπουν τους υπερηχητικούς κρότους επάνω από τη θάλασσα.
Έως τη δεκαετία του 1950 Βρετανοί και Γάλλοι μηχανικοί εργάζονταν χωριστά για την κατασκευή του υπερηχητικού αεροπλάνου. Έπειτα, το 1962, η βρετανική εταιρία Μπρίτις Αίρκραφτ Κορπορέισον και η γαλλική Αεροσπασιάλ ενώσαν τις δυνάμεις τους κι επιπλέον συνεργάστηκαν με τη Ρολς Ρόις και τη Σνέκμα, δυο κατασκευαστές αεριωθούμενων κινητήρων.
Αρχικά η κάθε χώρα κατασκεύασε από ένα Κόνκορντ. Η πρώτη πτήση του Κονκόρντ έγινε με το Γαλλικό πρωτότυπο 001(F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 από την Τουλούζη της Γαλλίας, ενώ 37 ημέρες αργότερα, στις 9 Απριλίου απογειώθηκε και το πρώτο Αγγλικό πρωτότυπο Κονκόρντ 002(G-BSST) από το Φίλτον της Αγγλίας. Άρχισε να πετά ως επιβατικό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και από τότε έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη, 2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής, 16 παραγωγής, από τα οποία 2 δεν μπήκαν σε εμπορικές πτήσεις. Όλα, εκτός από 2, έχουν διατηρηθεί.Στις 26 Ιουλίου 2000 το Κονκόρντ της πτήσης Air France 4590 συνετρίβη στη Γαλλία και κόστισε τη ζωή σε 113 ανθρώπους. Το αεροσκάφος έπεσε λίγο μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο «Σαρλ Ντε Γκόλ», έξω από το Παρίσι.και είναι η μόνη απώλεια αεροσκάφους Κονκόρντ.
Η κρίση που περνούσε η πολιτική αεροπορία μετά τις 11/9, η συντριβή του Κονκόρντ της πτήσης 4590 και το συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησης του γερασμένου Κονκόρντ οδήγησαν στην απόσυρση του. Το τελευταίο Κονκόρντ της Air France απογειώθηκε στις 30 Μαΐου 2003, ενώ η British Airways έκανε την τελευταία πτήση με τον τύπο αυτό στις 24 Οκτωβρίου 2003.
Δύο Κονκόρντ διατηρούνται σήμερα στην Ευρώπη, ένα στη Γαλλία και άλλο ένα στη Βρετανία και εκτίθενται σε αεροδιαστημικά μουσεία.
http://users.uoa.gr/~nektar/history/tributes/wonders_of_the_world/modern.htm#4
http://el.wikipedia.org/wiki/http://www.skai.gr/news/world/article/16362/
http://www.google.gr/imgres?q=concorde&start=7&num=10&um=1&hl=el&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=AvD2l5OCuOzeCM:&imgrefurl=http://www.bakerlite.co.uk/Concorde.htm&docid=a7KardXxZepABM&w=650&h=443&ei=3bt_Tr6cCqje4QT2xoHiDg&zoom=1
http://heritageconcorde.com/wp-content/uploads/2010/03/34_concorde_interior-2.jpg
http://www.google.gr/imgres?q=concorde&start=7&num=10&um=1&hl=el&biw=1024&bih=546&tbm=isch&tbnid=sjNMOnisCZ2OOM:&imgrefurl=http://aircraft-list.com/db/Concorde/64/&docid=WuS4HsexAOckrM&w=481&h=302&ei=3bt_Tr6cCqje4QT2xoHiDg&zoom=1
http://images.pingmag.jp/images/title/concorde.jpg